MMA Başkanı ve Pepsico Dijital Müdürü Didem Namver: "Reklama harcanan her 1 TL milli gelire 19 TL getirisi oluyor"

MMA Başkanı ve Pepsico Dijital Müdürü Didem Namver: "Reklama harcanan her 1 TL milli gelire 19 TL getirisi oluyor"

MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı, Pepsico Türkiye Dijital Grup Müdürü, Didem Namver, 'Reklamın Ekonomiye Katkısı Araştırması'na göre, yapılan her 1TL’lik yatırımın milli gelire 19 TL’lik katkısı olduğunu dile getirdi. Modern...

MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı, Pepsico Türkiye Dijital Grup Müdürü, Didem Namver, 'Reklamın Ekonomiye Katkısı Araştırması'na göre, yapılan her 1TL’lik yatırımın milli gelire 19 TL’lik katkısı olduğunu dile getirdi. Modern pazarlamanın gelişmesini amaçlayan Mobile Marketing Association- Mobil Mecralar Araştırma ve Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), ana teması 'Future of Marketing: NEXT' olan bir etkinlik düzenledi. MMA'in "Future of Marketing: NEXT” başlığı altında düzenlenen etkinliğine katılanMMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı, Pepsico Türkiye Dijital Grup Müdürü, Didem Namver, açıklamalarda bulundu. MMA’de 2021 itibariyle misyon değişikliğine gidildiğini söyleyen Didem Namver, MMA'i şöyle tanımladı: "MMA kurulduğu 2003 yılından bu yana pazarlamanın ve teknolojinin  bir arada nasıl etkin çalıştığını anlatan tarafta oldu hep. 2003 yılından bu yana global bir oluşumun Türkiye temsilciliği sayesinde bu global bilgi birikimini Türkiye’de aktarıyor oluyoruz. MMA’de 2021 itibariyle de bir misyon değişikliğine gidildi. Artık pazarlamanın geleceğini şekillendirme ve inşa etme misyonuyla çalışıyor olacağız. Buna diğer yandan modern pazarlama diyoruz." MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Didem Namver, temel amaçlarının reklam ve pazarlama iletişimi sektörünün özellikle mobil ve yeniilikçi teknolojiler alanında sağlıklı ve sürdürülebilir  şekilde büyümesini sağlamak olduğunu vurguladı. Namver, MMA'ın globelde 50 ülkede aktif binden fazla üye firmasıyla da oldukça kapsamlı bir oluşum olduğunu hatırlattı. "Birçok farklı proje hayata geçiriyoruz" Pazarlama iletişimi ve reklam sektörünün gelişimi adına diğer sektör dernekleriyle de çok yakın iş birliği içinde olduklarına değinen Namver, "Biz MMA Türkiye olarak aynı zamanda pazarlama iletişimi ve reklam sektörünün gelişimi adına diğer sektör dernekleriyle de çok yakın iş birliği içerisindeyiz. Bunun en güzel örneği Dijital Pazarlama İletişim Platformu. MMA bu platform üyesi 4 dernekten biri. Sektörün sağlıklı gelişmesi ekosistemin sürdürülebilir şekilde büyümesi için ortak akılla birçok farklı proje hayata geçiriyoruz." ifadesini kullandı. "Her 1TL’lik yatırımın milli gelire 19 TL’lik katkısı var" Reklama yapılan her 1TL'lik yatırımın milli gelire 19 TL katkısı olduğunun altını çizen Didem Namver, "Reklamın Ekonomiye Katkısı Araştırması, bize gösterdi ki reklama yapılan her 1TL’lik yatırımın milli gelire 19 TL’lik katkısı var. Bu gerçekten çok kıymetli. Bu güne kadar buna benzer bir rakam elimizde olmadığı için bu şekilde iletişimi yapamıyorduk. Ama artık bu 19 TL’nin ne kadar kıymetli bir katma değer olduğunu hepimiz farkına vardık. Reklamın büyümeye de yüzde 2.2 gibi bir katkısı var. Dolayısyla pazarlama iletişimi ve reklam sektörünün gelişmesi demek milli gelire katkının daha da fazlalaşması anlamına geliyor." şeklinde konuştu. MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı, Pepsico Türkiye Dijital Grup Müdürü, Didem Namver, 2022 yılının ilk yarıyılında toplamda 26 milyar TL'lik reklam yatırımı yapıldığını belitti. Namver, 2022'yi 50 milyarın üzerinde bir reklam yatırımıyla bitirmeyi ön gördüklerini söyledi. "Dijital harcamalar, bir önceki döneme göre yüzde 76 oranında artış gösterdi" Didem Namver, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "Burada ilginç olan şu ki dijital harcamalar, bir önceki döneme göre yüzde 76 oranında artış göstermiş. Ve dijitalin içerisindeki mobilin payı ise yüzde 76’ya yükselmiş. Bu bir önceki dönem yüzde 70’ler civarındaydı. Bu ne anlama geliyor? Artık markalar, reklam verenler olarak tüketicilerimize ulaşmak için en önemli kanal, o cebimizde taşıdığımız küçücük mobil ekranlar.  Dolayısıyla yeni dönemde pazarlama nasıl şekillenecek.? Derseniz. Tamamıyla tüketicinin tüketim alışkanlıklarına göre evrilen, dijitalin ve mobilin öneminin arttığı, orada farklı yaratıcılık unsurlarıyla da pekişen yeni nesil  pazarlama modern pazarlama teknikleriyle yeni dönem bizi bekliyor olacak."

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.