E-ticaretin perakendedeki payı 2026’da yüzde 27’ye ulaşacak
Perakende sektöründe birkaç yıldır süregelen teknoloji destekli altyapı iyileştirmeleri e-ticaret satışlarını artırırken, Morgan Stanley’in verilerine göre 2021’de perakende satışlarının %21’ine ulaşan e-ticaretin pazar...
Perakende sektöründe birkaç yıldır süregelen teknoloji destekli altyapı iyileştirmeleri e-ticaret satışlarını artırırken, Morgan Stanley’in verilerine göre 2021’de perakende satışlarının %21’ine ulaşan e-ticaretin pazar payını 2026’ya kadar %27’ye ulaştıracağı öngörülüyor. Buna karşın dünya çapında yaşanan gelişmelerin yol açtığı tedarik ve lojistik kırılmaları ise sektörün büyümesinde tehdit oluşturmaya devam ediyor. Mevcut riskler karşısında önlem almak isteyen e-ticaret satışçıları ise depolama, nakliye, envanter yönetimi gibi operasyonel süreçlerin verimliliğini artırmak için profesyonel lojistik servislere yöneliyor. Tuğer Akkaya'nın kurucusu olduğu yerli lojistik servisi Shipbu ise depodan depoya sevkiyat için geliştirdiği anahtar teslim hizmetiyle çevrimiçi satışçıların güvenli ve hızlı e-ticaret yapmalarını mümkün kılıyor.
E-ticaret perakendecilerin ürünlerini online pazaryerlerinin depolarına ulaştırmak için gün geçtikçe daha fazla dış kaynak kullandığını kaydeden Shipbu Kurucusu Tuğer Akkaya, konuyu şu sözlerle değerlendirdi: “Günümüzün rekabetçi ortamında e-ticaret perakendecilerinin kusursuz bir lojistik ve tedarik yönetimi oluşturmaları kritik hale gelirken, bu durumun aksine globalde yaşanan gelişmeler kesintisiz ve hatasız işleyen bir ağ yaratmayı gün geçtikçe zorlaştırıyor. Birçok çevrimiçi perakendeci bu yüzden gelişmiş teknolojiyle hizmet vererek iş süreçlerinde çevik ve esnek bir yapı oluşturacak lojistik hizmet sağlayıcılarına yöneliyor. Platform Çin'in her yerinden ürünleri teslim alarak, globalde en çok ziyaret edilen e-ticaret pazaryeri Amazon’un Amerika, Kanada ve tüm Avrupa'daki depolarına ulaştırıyoruz.”
Alibaba ve Amazon arasında entegre çalışıyor
Hizmetlerinin Çin menşeli ürünleri kapsadığı söyleyen Shipbu Kurucusu Tuğer Akkaya, iş modellerini şu şekilde aktardı: “Platformumuzda üretici, çevrimiçi satıcı ve Amazon depoları arasındaki tüm taşımacılık ve operasyonel yükümlülükleri üstleniyoruz. Yalnızca Çin’den Amazon depolarına ürün taşımacılığı hizmeti vermiyor, aynı zamanda Amazon ile tamamen entegre çalışıyoruz. Üreticiden aldığımız ürünlerin Amazon standartlarına göre kontrollerini yapıyor ve FNSKU (Fulfillment Network Stock Keeping Unit) etiketleme işlemlerini gerçekleştirerek müşteriye tüm operasyonel süreçlerinde kolaylık sağlıyoruz. Alibaba ve Amazon arasında entegre çalışan dünyadaki ilk lojistik servisi olarak, etiketlemenin ardından ürünleri kontrol edip fotoğraflıyor ve gümrük işlemlerini takip ediyoruz. Son adımda ise ürünleri Amerika, Avrupa ve Kanada’daki Amazon’un depolarına teslim ediyoruz.”
80’i aşkın projenin sonunda müşterilerinin tamamından olumlu geribildirim aldı
Satışçıların ürünlerini pazaryeri deposuna koli, palet, konteyner gibi birçok farklı şekilde ulaştırdığının altını çizen Tuğer Akkaya, “2022’de kurulmuş yeni nesil lojistik servisi olarak, platformumuza kayıt olan 4 binden fazla müşterimizle imzaladığımız anlaşmalar kapsamında 2 milyon paketi Amazon depolarına teslim ettik. Sorunsuz bir şekilde tamamladığımız 80’den fazla projenin neticesinde müşterilerimizin tamamından olumlu geribildirim aldık. Deneyimi önceliklendirdiğimiz hizmet modelimizde, müşterilerimizin tüm sorularını yanıtlayabilecekleri destek hattı oluşturarak çevrimiçi perakendecilerin satışlarına odaklanmasını sağladık. Gelecek dönemde daha fazla e-ticaret satıcısını ağımıza katmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.