Ürün ambalajını beğenenlerin %64’ü araştırma yapmadan satın alıyor
Packaging of the World tarafından paylaşılan verilere göre, tüketicilerin %64’ü eğer gördüğü ürünün ambalajını beğenirse detaylı araştırma yapmadan ürünü satın almayı tercih ediyor. Ambalajın tüketici üzerindeki...
Packaging of the World tarafından paylaşılan verilere göre, tüketicilerin %64’ü eğer gördüğü ürünün ambalajını beğenirse detaylı araştırma yapmadan ürünü satın almayı tercih ediyor.
Ambalajın tüketici üzerindeki etkilerini anlamanın tüm FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) sektörü için kritik öneme sahip olduğunu vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Ambalaj, markanızın değerlerini ve vizyonunu tüketicinizin beklentilerine paralel yollarla sergileyebileceğiniz muhteşem bir alan. Evet, ilk olumlu izlenim için çok kısa zamanınız var ancak üzerinizdeki bu baskıyı tüketicinin psikolojik tetikleyicilerine dokunarak nasıl bertaraf ettiğinize şaşıracaksınız” yorumlarında bulunuyor.
“Markalar, bütçelerinin çok büyük bir kısmını her ne kadar online satış sitelerine, TV ya da açık hava reklamlarına yönlendirse de en büyük savaş hala mağazalarda yaşanıyor.” sözleriyle perakende satışlardaki mağaza rolünün önemine dikkat çeken Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, marka farkındalığı yaratmak ile satış dönüşümüne ulaşmak arasındaki farkı ayırt etmenin zor olduğunu da belirtiyor. Veriler göz önünde bulundurulduğunda günümüzde hala satın alma kararlarının %70’inin mağazada alışveriş sırasında verildiği biliniyor. Dolayısıyla satış dönüşümüne giden yoldaki farkı aşmak için tüketicinin dikkatini markaya çekmekteki en belirgin adımların başında ise ambalaj tasarımı geliyor.
Tüketicilerin, ürünle ilk etkileşimlerinden itibaren olumlu ya da olumsuz bir yargıda bulunmalarının yaklaşık 7 saniye sürdüğü biliniyor. Bu kısa süre içerisinde hedef kitlenin günlük hayatta ilgi duyduğu alanlarla, onları duygusal yönden etkileyebilecek konularla ya da bilinçaltında yer etmiş trendlerle karşılarına çıkmak markayı her zaman bir adım öne taşıyor. Bu sebeple markalara hedef kitlelerinin beklentilerini iyi analiz etmelerini öneren Musa Çelik, “Tasarımlarda dikkat çekebilmek için estetik ve çekiciliğe ne kadar odaklansak da ambalajların asıl amacının ürünü koruma ve saklama olduğunu unutmadan işlevsellik ve verimlilikle paralel yürütmeliyiz” ifadelerinde bulunuyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.