Türkiye’nin en hızlı büyüyen kadın iç giyim perakende markası Suwen, 2023 yılını net satışlarında yüzde 91 - yüzde 113 arasında büyüme ve Türkiye ve yurtdışında 30’un üzerinde yeni mağaza açarak tamamlamayı hedefliyor.
Türkiye’nin en hızlı büyüyen kadın iç giyim perakende markası Suwen 2023 yılı hedeflerini açıkladı. Suwen Türkiye ve Romanya'nın yanı sıra münhasır bayilik sözleşmesi imzaladığı ülkelerde de yeni mağazalar açmayı planlıyor.
2023 yıl sonu için büyük hedefler
2022 yılında 940,0 milyon TL olarak gerçekleşen konsolide net satışlarında 2023 yılında yüzde 91 ile yüzde 113 arası bir yıllık büyüme hedefleyen Suwen, konsolide net satışlarının 1,8 ile 2,0 milyar TL aralığında gerçekleşmesini öngörüyor.
Suwen, 2022’de 304,2 milyon TL olarak gerçekleşen FAVÖK performansının da yüzde 86 ile yüzde 116 arası bir büyüme ile 567 ile 656 milyon TL aralığında olacağını tahmin ediyor. Buna paralel olarak, 2022 yılında 169,2 milyon TL olarak gerçekleşen net karın ise bu yıl sonu itibarı ile 322 ile 384 milyon TL aralığında, yıllık büyüme oranının ise yüzde 90 ile yüzde 127 arasında olması bekleniyor.
Suwen Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Ali Bolluk 2023 hedeflerine ilişkin şunları söyledi:
“2022 yılında hedeflediğimiz sonuçların ötesinde güçlü bir büyüme performansı elde ettik. Bu sonuçlar bize 2023 yılını da güçlü bir performansla kapatacağımızı gösteriyor. Suwen’in hızlı büyüme çizgisini korumaya kararlıyız.
2023 yılında yurt içinde ve yurt dışında yeni mağazalar açarak mağaza ağımızı genişletmeye, çok kanallı bir satış stratejisi ile sürdürülebilir bir büyüme çizgisi yakalamaya devam edeceğiz. Her yıl yurt içinde 20 ile 35 yeni mağaza açmayı planlıyoruz.
Ocak ayının sonunda Bosna Hersek’te ve Türkmenistan’da bayilik sözleşmesi imzaladık. 2023 – 2027 yılları arasında Bosna Hersek’te 7, Türkmenistan’da da 3 mağaza açmayı planlıyoruz. Öte yandan Ürdün, Azerbaycan, Katar ve Cezayir'de iş ortaklarımız ile anlaşma sağladık ve münhasır bayilik sözleşmeleri imzaladık. Şubat ayı içinde Azerbaycan Bakü’de ilk mağazamızı açtık. Ürdün’de de yakın zamanda 3 mağazamızı birden açacağız. Ayrıca münhasır bayilikler vererek; Suudi Arabistan ve Kosova’da mağaza açılışlarına yönelik görüşmelerimizi sürdürüyoruz.
2023 yılında parfümeri ve kozmetik sektörüne de girmeyi planlıyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımıza da başladık. Gelişmeleri yakın zamanda paylaşacağız. Hedefimiz Türkiye’den özgün, kendine güvenen Türk kadınını temsil eden bir marka çıkartmak. Bu hedefe ulaşmak için de durmadan çalışmaya devam edeceğiz.”
2022 yılında yüzde 161,2 büyüdü
2022 yılında güçlü bir büyüme performansı gerçekleştiren Suwen’in satış gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 161,2 oranında artış göstererek 940,0 milyon TL’ye ulaştı. FAVÖK tutarı 2021’e göre yüzde 166,0 artışla 304,2 milyon TL oldu. Suwen 2022 yılında 226,2 milyon TL tutarında faaliyet, 169,2 milyon TL tutarında net kar elde etti.
Suwen 2022 yılında Türkiye’de 18, Romanya’da 4, K.K.T.C’de 2 olmak üzere toplam 24 yeni mağaza açarak yılı 161 mağazayla kapattı.
Suwen Hakkında:
2003 yılında İstanbul’da kurulan Suwen, Türkiye kadın iç giyim, ev giyim, plaj giyim ve çorap (KİEP) sektöründe faaliyet göstermektedir. Modern Özel Zincir Mağazalar arasında mağaza sayısı bakımından Türkiye’nin en yaygın ikinci mağaza ağına sahip olan Suwen’in mağazaları 2022 yılında 11,6 milyon ziyaretçi ağırlamıştır.
Suwen, kendi markası ve tasarımı ile müşterilerine hizmet vermektedir. İç giyimden ev giyimine, çoraptan korseye, mayo ve bikini koleksiyonlarından lohusa gruplarına kadar geniş ürün yelpazesiyle bir kadının her anında yanındadır.
Suwen Türkiye’deki perakende ağını genişletmenin yanı sıra Romanya ve Azerbaycan’da faaliyet göstermektedir. Ayrıca Irak, Azerbaycan, Kıbrıs, İsrail ve Filistin’de üçüncü tarafların işlettiği satış noktalarında da faaliyetlerine devam etmektedir.