MEB ve UNICEF arasında iş birliği gerçekleştirildi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve UNICEF iş birliğinde gerçekleştirilen “Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirmesi Üzerine Öğretmen Eğitimi” projesi kapsamında yaklaşık 190 bin öğretmene ulaşıldı. Bakanlıktan yapılan...

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve UNICEF iş birliğinde gerçekleştirilen “Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirmesi Üzerine Öğretmen Eğitimi” projesi kapsamında yaklaşık 190 bin öğretmene ulaşıldı.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, öğretmenlerle öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirme uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri gelişimlerine katkı sunmak amacıyla, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ve UNICEF iş birliğinde hayata geçen “Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Üzerine Öğretmen Eğitimi” projesinde yaklaşık 190 bin öğretmene ulaşıldı. Projeyle, 2 bin 30 sınıf ve okul öncesi öğretmenine eğitici eğitimi verildi, ardından geliştirilen eğitim içerikleri ile toplam 139 bin sınıf ve 46 bin okul öncesi öğretmenine yönelik eğitimler gerçekleştirildi.

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, bu bütüncül anlayışta süreç ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımlarının bütünleşik uyumla etkin bir şekilde kullanılmasının kaçınılmaz bir gerçek olduğunu belirterek “Her çocuğu fark etmek için öğretmenlerimizin eğitsel değerlendirme ve karar alma süreçlerine çocuğu ve ebeveynleri de dahil etmesi önem arz ediyor. Günümüzde çocuklarımızın ilerlemelerini, bireysel ilgi ve ihtiyaçlarını, gelişim ve öğrenme alanlarını etkili bir şekilde gözlemlemek ve değerlendirmek önemli sorumluluklarımız arasındadır. Bu sorumluluğun eğitsel süreçlere sağlayacağı ivme şüphesiz çocuklarımızı farklı disiplinlerde ve gelişim alanlarında nitelikli bir şekilde değerlendirmemizi ve en nihayetinde bu değerlendirmeden yola çıkarak karar alma süreçlerimizi etkileyecektir” şeklinde konuştu.

Proje kapsamında öğretmenlerin, öğrencilerini sistematik olarak değerlendirebilmesi, öğrenme için değerlendirmeyi derslerinin doğal bir parçası yaparak öğretme öğrenme ortamını ve öğretim yaklaşımını nasıl düzenleyeceğine karar verebilmesi gibi becerilerini geliştirmeleri hedefleniyor. Çalışmayla ayrıca öğretmenlerin sistematik gözlem yapabilme, bilgi toplama yöntemlerini kullanabilme, gözlem verisi kaydedebilme, kaydedilen veriyi analiz edebilme ve sentezleyebilme yaklaşımları destekleniyor.

Gelinen aşamada tüm okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin bu eğitimlerden faydalanabilmesi için eğitim süreci devam ediyor. Bu çerçevede, ilgili alan uzmanlarının katılımıyla içerikler geliştirildi. Söz konusu içeriklerle “Okul Öncesi Eğitimde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Öğretmen Kılavuzu” ile “İlkokulda Gelişim Öğrenmenin ve Değerlendirilmesi Öğretmen Kılavuzu” hazırlandı.

Eğitimler, Öğretmen Bilişim Ağı ÖBA üzerinden tüm okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin erişimine açıldı.

Okul öncesine yönelik düzenlenen öğretmen kılavuzunda yer alan sistematik gözlem ile ilgili bilgilerden bazıları şöyle:

Gözlemde yapılması gerekenler:

Tarih, saat, öğrenme ortamı gibi bilgileri not almak

Sadece görülenlere ve duyulanlara odaklanmak

Öğrencilerin ifadelerini not almak

Gelişim ve öğrenme anlarına duyarlı olmak

Öğrencinin yapabildiğine odaklanmak

Gözlemlenen duruma ve yoruma ayrı ayrı yer vermek

Her öğrenciyi eşit bir şekilde gözlemlemek

 

Gözlemde yapılmaması gerekenler:

Gözlem notu alabilmek için çocuğa bir beceriyi sergilemesi için ısrarcı olmak

Aynı anda tüm öğrencilerin aynı beceriyi sergilemesini beklemek

Öğrencinin yapabildiğine değil, kazanıma veya hedeflenen beceriye odaklanmak

Çocuklar arasında karşılaştırma yapmak

Kendi görüşlerini gözlem notuna eklemek

Her gün tüm çocuklara ait not almaya çalışmak

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri