Abdullahoğlu: "CIIE daha zengin iş birliği fırsatları ve daha yeni gelişim yönleri getiriyor"

CLK Türkiye Şirketi’nin Shanghai şubesi, Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na (CIIE) art arda dördüncü kez katıldı. Şirketin müdürü Yahya Abdullahoğlu, CIIE’de Çin Medya Grubu’na verdiği röportajda, CLK Türkiye Şirketi’nin birçok...

CLK Türkiye Şirketi’nin Shanghai şubesi, Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na (CIIE) art arda dördüncü kez katıldı. Şirketin müdürü Yahya Abdullahoğlu, CIIE’de Çin Medya Grubu’na verdiği röportajda, CLK Türkiye Şirketi’nin birçok ülkede şubesi bulunduğunu ve tarım, petrokimya ve sağlık gibi birçok alanda faaliyet gösteren bir şirket olduğunu söyledi.

Son yıllarda "Kuşak ve Yol" inşasının hızlandırılmasıyla birlikte, Çin ve Türkiye arasındaki ekonomik ve ticari ilişkiler hızla gelişiyor. Giderek daha fazla Türk şirketi, Çin'e en kaliteli ürünleri getiriyor.

CIIE’nin ilkinin başarılı bir şekilde düzenlenmesinden sonra, CLK Türkiye Şirketi’nin Çin pazarındaki gelişme potansiyelinin çok büyük olduğunu görüp, Çin'de bir şube açmaya karar verdi. Çin'in en büyük ithalat fuarı olan CIIE, sergilediği kaliteli çok sayıda yerli ve yabancı ürünle, Çinli iş insanlarını ve müşterileri anlama ve onlarla iletişim kurma fırsatı sunuyor.

Son yıllarda şirket, CIIE platformu aracılığıyla LYFEN  ve Carrefour gibi birçok yerli ve yabancı süpermarket zinciri,  uzun vadeli ve istikrarlı bir iş birliği yaptı. Türkiye'den getirilen gıda ürünleri ise, Çinli müşterilerin sevdiği popüler yiyeceklerdir. CIIE, Türk ticaret şirketlerine daha geniş bir iş birliği pazarı, daha zengin iş birliği ve gelişim fırsatları getiriyor.

CLK Türkiye Şirketi’nin Shanghai şubesinin kurulmasından sonra, on yıldan fazla bir süredir Çin'de çalışan  Muhammet Çetinkaya, şirketin satış danışmanlığını yürütüyor. Muhammet Çetinkaya CMG muhabiriyle yaptığı röportajda, Çin ekonomisinin hızla gelişmesiyle birlikte, giderek daha fazla Çinli tüketicinin yurt dışından daha fazla kaliteli ürün denemek istediğini söyledi. Örneğin Çinli tüketiciler yiyeceklerin doğal ve sağlıklı olmasına önem veriyor  ve Türk ürünleri bu konuda avantajlara sahip.

Ancak farklı yaşam alışkanlıkları ve tatlar nedeniyle Türk gıda ürünleri Çin pazarına ilk girdiğinde çok talep görmedi. Örneğin, Türk yoğurdu şeker ilavesizdir, Çinliler başlangıçta bu ürüne alışamıyordu. Bu nedenle Türk şirketleri, Çinlilerin tadına uyan yoğurdu üretti ve  ürünün tadını ayarlayabilen bal ve fındık ekledi. Türk kuruyemişleri de genç Çinliler arasında popüler olan "kar taneli kek" ve "fındıklı tart" şeklinde tasarlandı.

CIIE'de, birçok Çinli gıda şirketi de iş birliği fırsatını buldu. Özellikle Çinli şirketler, Çinlilerin lezzetlerine en aşina olanlardır ve pazar araştırmasının doğruluğu yabancı şirketlerinkine kıyasla çok daha isabetli  olacaktır.

Türkiye'nin Shanghai Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Murat Kocabaş CMG’ye verdiği demeçte, Türk şirketlerinin ard arda 5 yıldır CIIE’ye katıldıklarını hatırlatarak, son beş yılda CIIE'nin fuarlar ve diğer konularda çok iyi bir iş çıkardığını söyledi.

Murat Kocabaş sözlerini şöyle sürdürdü:

“Çin hükümeti, Çin'in iç pazarına giren yabancı iş insanlarına her zaman büyük destek ve yardımda bulunmuştur. Çin pazarının muazzam canlılığı ve potansiyeli, giderek daha fazla Türk şirketini Çin'de ticareti geliştirmeye çekmiştir. Bu yılki CIIE'nin planlandığı gibi başarılı bir şekilde düzenlenmesi, Türk şirketlerine Çin pazarının gelecekteki gelişme beklentilerine daha fazla güven veriyor ve iki ülke arasındaki ticaretin daha geniş bir yönde gelişeceğine inanıyor.”

Kaynak: Çin Uluslararası Radyosu

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri