Girişimcilik dünyasının deneyimli isimleri tarafından kurulan ve girişimlere benzersiz bir değer teklifi sunan girişim geliştirme stüdyosu hiBoost, startup ekosistemine yeni bir soluk getiriyor. Fikir aşamasındaki girişimleri odağına alan hiBoost, hiVC’ye ait bir şirket olarak erken aşama girişimlerin ihtiyaçlarını tespit ederek şirketleşme, strateji geliştirme, mentorluk, iş ağı yaratma ve yatırım bulma konularında rehberlik ederek hiVC ve hiVC’ye benzer fonların yatırım yapabileceği seviyeye taşıyor. Bu kapsamdaki ilk çalışmasına mikrobirikim ve mikroyatırım uygulaması Yancep ile başlayan hiBoost, geliştirme programına sosyal astroloji ağı Karma ile devam etti. Karma hiBoost’tan aldığı yatırımla Türkiye pazarında büyümenin yanı sıra global pazarlara açılmayı hedefliyor.
“GİRİŞİMLERİN FİKİRLERİNE İNANAN İNSAN ARAYIŞINA SON VERİYORUZ”
Girişimcinin ihtiyaç duyabileceği tüm bileşenleri bir araya getiren yüksek etki platformu High Impact World – hiWorld çatısı altında bulunan 4 yapıdan biri olan girişim geliştirme stüdyosu hiBoost’un çok erken aşama girişimleri markajına aldığının altını çizen hiBoost CEO’su Bora Şahinoğlu, şöyle konuştu: “Fikir aşamasındaki girişimlerin yolculuklarına eşlik ederek, hayallerini gerçeğe dönüştüren bir girişim geliştirme stüdyosu olarak erken aşama girişimlerin kapı kapı dolaşıp fikirlerine inanan insanları bulmaya çalıştıkları döneme son veriyoruz. hiBoost bünyesinde finansal yatırımın ötesinde kazanan iş modeli gerçekleştirmek önceliğimiz. İlk çalışmamıza mikrobirikim ve mikroyatırım uygulaması Yancep ile başladık. Bugün bu yolculuğumuza Karma’yı da dahil etmekten dolayı mutluyuz ve gururluyuz.” Hedeflerinin geleceğin unicorn’larını çok erken aşamada keşfetmek olduğuna vurgu yapan Şahinoğlu “hiBoost olarak şimdiye dek 2 girişime yatırımımızı tamamladık. 2022 yılı sonuna kadar toplam 8 girişime yatırım yapmanın yanında 5 yıl içinde de 80’in üzerinde girişimi bir sonraki aşamaya taşımayı hedefliyoruz. Girişimlerin ihtiyaçlarını tespit ederek; özel stratejiler geliştirme, ihtiyaç duydukları iş ağını oluşturma ve kazanan bir iş modeli haline gelme noktasında rehberliğimizi sürdüreceğiz” dedi.
“ASTROLOJİK UYUMU DİJİTALE TAŞIYORUZ”
Karma’nın Kurucu Ortağı Miraç Mutlu İspir ise şunları söyledi: “Son yıllarda Amerika ve Latin ülkelerinde spiritüel bir deneyim fırsatı sunan ‘mistik uygulamalar’ oldukça popüler hale geldi. Henüz yerleşik bir oyuncusu bulunmayan ve hızlı büyüme vaat eden bu kategori özelinde Türkiye de büyük bir potansiyel barındırıyor. Tam da bu noktada Karma olarak astrolojik uyumu dijitale taşıyoruz. Bu kapsamda bireyleri astroloji ışığında bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Karma’nın merkezinde astrolojinin temelini oluşturan doğum haritaları bulunuyor. Üye olmak için uygulamayı indirdikten sonra kullanıcıların doğum yeri ve doğum saati bilgilerini girmeleri yeterli oluyor. Böylece üyelerin doğum haritası anında oluşturuluyor. Kullanıcıya, kendisine benzeyen profildeki eşleşme istekleri sunulurken, üyeler eşleştiği kişi hakkında astrolojik tüyolar alma şansına sahip oluyor. Standart eşleşmeler yüzdelik uyum oranıyla belirtilirken, ’Ruh Eşi’ ve ‘Ruh İkizi’ gibi özel eşleşmeler de bulunuyor. Karma ekibi olarak henüz Türkiye pazarında tanımlanmamış bu kategoriyi hiBoost ile beraber hayata geçirmekten dolayı çok mutluyuz. Aldığımız bu yatırımla Türkiye’nin yanı sıra farklı ülkelerde de büyümeyi hedefliyoruz.”