Citroen'in E-C4 modeli Türkiye'de
Citroen C4’ün yüzde 100 elektrikli versiyonu e-C4, benzinli C4 ile aynı fiyata müşterileriyle buluşuyor. Elektrikli Citroen e-C4, lansman dönemine özel olarak E-Şarj işbirliğiyle 1 yıllık ücretsiz enerji ve duvar tipi şarj...
Citroen C4’ün yüzde 100 elektrikli versiyonu e-C4, benzinli C4 ile aynı fiyata müşterileriyle buluşuyor. Elektrikli Citroen e-C4, lansman dönemine özel olarak E-Şarj işbirliğiyle 1 yıllık ücretsiz enerji ve duvar tipi şarj cihazı hediyeleriyle ilk müşterilerine teslim ediliyor.
Citroen, C4 modelinin elektrikli versiyonu e-C4’ü, 1.2 PureTech 130 HP Shine Bold EAT8 C4 ile aynı fiyata, 786 bin TL’den Türkiye’de satmaya başladı.
“Citroen e-C4, elektrikli araç kullanmayı teşvik edecek avantajlarla yola çıkıyor”
Markanın elektrikli mobilite hamlesini Ami modeli ile başlattıklarını hatırlatan Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, kompakt sınıftaki yeni modelleriyle ilgili; şunları kaydetti:
“Bir yandan perakende satışlarımıza başlarken diğer yandan filo müşterilerimizden gelen ilk Citroen e-C4 siparişlerini teslim ederek elektrikli araçlar pazarına hızlı bir giriş yaptık. Citroen e-C4’ün elektrikli otomobil pazarında öncü marka olma vizyonumuzu destekleyen önemli bir model olacağına inanıyoruz. Benzinli C4 ile aynı satış fiyatıyla Türkiye pazarına iddialı biçimde sunduğumuz Citroen e-C4 için lansman dönemine özel, elektrikli otomobil kullanmayı teşvik edici satın alma ve kullanım imkanları da sunuyoruz.”
E-C4, 100 kW hızlı şarjı destekleyen bataryası ile uzun yolculuklar artık daha stressiz hale geliyor. Uzun yolculuklar sırasında aracı şarja takmak yeterli oluyor. 30 dakikalık bir sürede batarya yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor.
İçten yanmalı motorlu araçlarda kabin içi ısıtma, motordan çıkan egzoz gazının sıcaklığından faydalanılarak sağlanıyor. Elektrikli araçlarda içten yanmalı bir motor olmadığı için kabin iç sıcaklığının ayarlanması amacıyla kullanılabilecek bir egzoz gazı oluşmuyor. Bu sebeple kabin iklimlendirmesi için direkt olarak bataryada depolanan elektrik kullanıldığında ise menzil olumsuz etkileniyor.
Elektrikli araçlardaki bu durumu engellemek amacıyla ısı pompası kullanılıyor. Isı pompası sayesinde, kabin içi iklimlendirme amacıyla bataryada depolanan elektrik kullanılmıyor, bunun yerine dış havanın basınç değeri değiştirilerek sıcaklığı arttırılıyor veya azaltılıyor. Sıcaklığı değiştirilen dış hava, kabin içindeki havayı ısıtmak veya soğutmak amacıyla da kullanılabiliyor. Kullanıcılarına maksimum menzil sunmayı hedefleyen e-C4’te yüksek verimli ısı pompası standart olarak bulunuyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.