Pazarlama sektörünün temsilcileri Smarties'te buluştu

Pazarlama sektörünün temsilcileri Smarties'te buluştu

MMA (Mobil Pazarlama Birliği-Mobile Marketing Association) tarafından kurgulanan, 16 oturumda 38 yerli ve yabancı konuşmacının söz aldığı panellerde öne çıkan konular metaverse, veri gizliliği, mobil reklamcılık, artırılmış...

MMA (Mobil Pazarlama Birliği-Mobile Marketing Association) tarafından kurgulanan, 16 oturumda 38 yerli ve yabancı konuşmacının söz aldığı panellerde öne çıkan konular metaverse, veri gizliliği, mobil reklamcılık, artırılmış gerçeklik, bankacılıkta inovasyon ve dijital dönüşümün sektöre etkisi oldu.

“Mobil reklam yatırımları yüzde yüz arttı”

Bu yıl “Next!” temasıyla düzenlenen etkinliğin açılış konuşmasını MMA Türkiye Başkanı Didem Namver ve MMA Türkiye Aktif Onursal Başkanı Ahmet Pura yaptı.

Namver, MMA’in 50 ülkede faaliyet gösterdiğini belirterek, 2021 yılında misyonlarını değiştirerek, pazarlamanın geleceğini şekillendirme ve inşa etmeye dönüştürdüklerini anlattı.

Konuşmasında Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP) ‘in yayınladığı “Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporu”  sonuçlarına yer veren Ahmet Pura, “Rapor bize bugün Türkiye’deki reklam yatırımlarının 2,5 kat daha potansiyeli olduğunu söylüyor. Rapora göre, reklama yapılan her 1 TL’nin milli gelire katkısı 19 TL ve reklam sektörünün ülkemizdeki istihdama yüzde 2.2’lik katkısı var.” ifadelerini kullandı.

Pura, Reklamcılar Derneği’nin yönetiminde koordine edilen Reklam Yatırımları Raporu ile ilgili de bilgi vererek “2022 sonuna kadar reklama yönelik yatırımların 50 milyar TL’yi geçeceğini öngörüyoruz. Geçen yılın ilk 6 ayına oranla bütün pazar yüzde 68 büyüdü. Geçen seneye göre mobilin dijitaldeki payı yüzde 76 büyürken, bir önceki yıla göre mobil reklam yatırımları yüzde 100 arttı.” diye konuştu.

“Başarının sırrı hedef kitleye deneyim yaşatmakta”

Açılış konuşmalarının ardından düzenlenen “Smarties  Gösterinin En İyisi!” başlıklı ilk oturumda Dimes Pazarlama Direktörü Duygu Süleymanoğlu ve Reklamania Kurucu Partneri Yalkın Yel söz aldı ve kendilerine Smarties  2021 Best In Show ödülünü kazandıran Dimes Battle Smoothie X Milkshake projesini anlattı.

Süleymanoğlu, başarılı pazarlama kampanyalarında en önemli unsurlardan birinin Gen Z adı verilen genç kuşağın eğilimlerini anlamak olduğunu belirterek, bu kitleyi kısa videolarla yakalayıp; uzun videolarda tutma stratejisi üzerine çalıştıklarını söyledi.

Başarının sırrının hedef kitleye deneyim yaşatmak olduğunu söyleyen Yalçın Yel “Storytelling ile başladığımız yolda storyliving ile devam ettik. Hikayeyi beraber yaratmak noktasında açılım yapmaya karar verdik. İlk kez ürünlerimizi beraber ürettik. Yeni nesil medya dediğimiz tüm unsurları kampanyamızda kullandık. Kampanyanın matematiğini hedef kitlenin görmeyi sevdiği şeyleri üretmek üzerine kurduk.” dedi.

“Ürün iadeleri yüzde 25 azaldı”

Günün “Future Is Augmented” başlıklı ikinci oturumunda Snap Inc. DACH(Almaya-Avusturya-İsveç) Bölgesi Genel Müdürü Goetz Trillhaas Türkiye’de ilk kez sunum yaptı ve günlük 332 milyon kullanıcının 6 milyardan fazla Artırılmış Gerçeklik (AR) deneyimi yaşadığı SNAP'in gelecek vizyonunu katılımcılarla paylaştı. 

Trillhaas, Türkiye'de 9 Milyon kişinin Snapchat kullandığı bilgisini vererek, Artırılmış Gerçeklik (AR) kavramının e- ticaret dünyasında yarattığı dönüşümü şu sözlerle ifade etti:

“Ürünlerin AR yöntemiyle denenmesi uygulaması özellikle güzellik ve otomotiv sektöründe sık kullanılıyor. Ürün denemede bu yöntemin denenmeye başlaması sonrası, iade oranlarında yüzde 25 düşüş yaşandı.”

Snap Inc. DACH Bölgesi Genel Müdürü; bu durumun sürdürülebilirlik anlamında da sektöre olumlu katkı yaptığına dikkat çekti.

“Monolog dönemi bitti”

“Daha Güçlü Sosyal Bağlantılar Kurmak için Yeni Teknolojiler ve Yöntemler” başlıklı bir konuşma yapan Meta Türkiye Ajans ve Ekosistem Lideri Serkan Tavşanoğlu, “connected brands” kavramının önem kazandığına dikkat çekerek; “Markalar monolog döneminden multilog dönemine geçmeli. Markalar hedef kitleyle bağ kurmak, interaktiviteye önem vermek, teknolojinin nimetlerinden faydalanmak ve içerik üreticilerle güçlü bağ kurmak gibi unsurlara dikkat etmeli.” şeklinde konuştu.

“Data okumada yapay zekanın önemi arttı”

“In Attribution 4.0: Değişen Koşullarda En İyi Kampanya Nasıl Yapılır?” başlıklı oturumun moderatörlüğünü Adjust Türkiye ve Afrika Bölgelerinden Sorumlu Kıdemli Müşteri Yöneticisi Başak Zerman yaptı.

Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Performans Pazarlama Müdürü Aslı Kaynaroğlu, performans pazarlama takibinde kullanılan önemli uygulamaların konuşulduğu panelde söz aldı.

Kaynaroğlu, TAB kendilerini etkileyen en önemli değişimlerden birinin IOS 14’ün kişisel verilere erişimde kontrolü büyük ölçüde kullanıcıya bırakan gizlilik kararı olduğu ifade ederek “Bu durum nedeniyle daha çok predictive data (tahmini veri) ya döndük. Yapay zekanın gücünden yararlandığımız data okuma yoğunlaştı. 2024’te 3. taraf verileri tamamen hayatımızdan çıkacak.” dedi.

“2023 dataya göre aksiyon alma yılı olacak”

Panelde App Tracking Transfer adı verilen kişiselleştirilmiş içerikler için kullanıcıdan izin alınmasını gerektiren uygulama da ele alındı.

ILab Dijital Pazarlama Grup Müdürü A. Sonat Yüce,“İlk başta daha iyimser bir tabloyla karşılaşacağımızı düşündük ama zamanla durumun ciddiyetinin farkına vardık ve oranları nasıl artırabiliriz diye çalıştık. Kullanıcının niyetini anlamak adına ön onay mesajlarıyla kullanıcının izin verip vermeyeceğini önceden anlamaya çalışıyoruz.” açıklaması yaptı.

Nestle Kıdemli Marka Müdürü Serkan Oğuz da 2023’ün  sadece data okuma yılı değil; o datayı anlama ve dataya göre hızlı aksiyon alma yılı olacağını; bu doğrultuda verimli iletişim kampanyaları hazırladıklarını belirtti.

“Bankacılıkta inovasyon: Girişimcilik şubeleri”

SMARTIES Yaratıcılık ve İnovasyon Günleri’nin odaklandığı sektörlerden biri de bankacılıktı. “Generation Banking: Innovation and Collaboration” “Yeni nesil bankacılık, yenilikçilik ve işbirliği”  başlıklı oturum Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle ve Girişimci Kurumlar Platformu Kurucusu İhsan Elgin’i buluşturdu.

Geleneksel bankacılığın ötesindeki faaliyetlerine dikkat çeken ve Girişimcilik Şubeleri açmaya başladıklarından bahseden Lüle, “Teknolojiyi odağına alan, yeni iş modelleri geliştirmeyi hedefleyen girişimcileri davet ettik, 100’e yakın mezun verdik. Tanıştığımız girişimci arkadaşlarımıza yatırım yapabilir miyiz diye bakarak Girişim Sermayesi fonları kurmaya başladık. Benzer modelleri bankanın içerisinde kurum içi çalışanlar için de oluşturduk. Çalışan arkadaşlarımızdan çok farklı girişim fikirleri çıktı.” diye anlattı.

“Bankacılığın geleceği açık bankacılıkta”

Garanti BBVA Müşteri Çözümleri ve Dijital Bankacılık’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, “Geleceğin Bankacılığı: Açık Bankacılık” başlıklı oturumda konuşma yaparak, banka şubeleri ve dijital bankacılıktan sonra sektörün geleceğinin açık bankacılıkta olduğunun altını şu sözlerle çizdi:

“Mobil sistemimizde müşterilerimizin diğer bankalardaki hesaplarını görebileceği, bir sistem oluşturuyoruz. Verinin demokratikleşmesi, müşterinin kontrolü tamamen kendi eline alabilmesi adına çok önemli bir gelişme.”

Yuvam Dünya Derneği Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kıvılcım Pınar Kocabıyık’ın moderatörlüğünü yaptığı, YapıKredi Marka Yönetimi, Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Arda Öztaşkın’ın konuştuğu “Sürdürülebilir Bankacılığın İnşası” panelinde de, sürdürülebilir bankacılığın yolunun sürdürülebilir finanstan geçtiğine dikkat çekildi. İklim değişikliğine ve bunun içinde sürdürülebilir finans sistemine duyulan ihtiyaç anlatıldı.

“2023’te reklamcılık nereye gidiyor?”

Etkinliğin öne çıkan konularından biri de hızla evrilen reklamcılık sektörü oldu. Moderatörlüğünü Digital Turbine Satış Direktörü Serdar Çelik’in yaptığı “In Advertising: Geleceğin Reklamcılığı İçin İçgörüler” başlıklı panelde konuşan Kantar Medya Ülke Müdür Yardımcısı Erdem Tolon, “Geleceğin reklamcılığında 3 unsur önemli. Birincisi izleyicinin dikkatini neyin çekeceği. İkincisi; ölçümleme yaparken izleyiciyi neyin harekete geçirdiği. Son olarak da uygulama değerine bakılması.” dedi.

Tolon, 2023 yılında öne çıkacak reklamcılık trendlerine de değinilen panelde, ölçümlemede Connected TV’nin ön plana çıkacağını söylerken; Reckitt Kategori Pazarlama Müdürü Mehmet Mithat Çınar, etkileşim ve içgörünün ön plana çıkacağından bahsetti, “Tüketici her zaman ucuz ürünü tercih etmiyor ama ödediği paraya maksimum performansı alacağı ürünü tercih ediyor.” dedi.

DataMoire Kurucu Ortağı Uluç Selamet ise, “Datayı anlamlandırmak ve işlemlendirmek için yeni data setlerine ihtiyaç var, bunlar da içgörüye dayalı. 2023’te ölçümlenen metriklerin yanında içgörü önemli olacak.” ifadelerini kullandı.

“Mobil reklamcılık harcamaları 339 milyar”

Zirvenin “In Mobile Advertising” başlıklı panelinde konuşmacı olarak kürsüye çıkan AppsFlyer Müşteri Yöneticisi Ekin Buse Işık, mobil reklamcılık dünyasını ve bu sektörde doğru bilinen yanlışları anlattı.

Mobil reklamcılık harcamalarının 2023’te 339 milyar doları geçeceğini söyleyen Işık sektörün geleceğinin “privacy cloud” “Mahremiyet-gizlilik bulutu” uygulamalarında olduğunu belirterek “Uygulama reklam verenlerle, şu anda data akışının alamadığı yayıncılar arasında bir katman yaratarak privacy (gizlilik-mahremiyet) regülasyonlarına uygun olarak tarafsız bir cloud-bulut içinde dataları birbirleriyle paylaşacak. Bu; reklam verenler için kampanyalarını doğru uygulayabilmeleri için çalışan bir teknoloji.” ifadelerini kullandı.

“Kullanıcı Metaverse’de özgün deneyim arıyor”

Son yıllarda hızla gelişen ve tüm sektörleri değişime uğratan Metaverse kavramı da zirvede tartışılan konulardandı.

MMA EMEA Direktörü Chris Babayode’nin sunumunun ardından MMA Global CEO’su Greg Stuart ile günlük 50 milyon üzeri aktif kullanıcıya üç boyutlu ortamda fiziksel deneyim algısı sunan ROBLOX’un Pazarlama ve İnsan Deneyimi Direktörü Barbara Messing’in video paneline geçildi.

Günlük 50 milyon üzeri aktif kullanıcıya 3 boyutlu ortamda fiziksel deneyim algisi sunan Roblox’un CFO’su Barbara Messing platformun sundugu deneyimleri marka, kullanicilar ve yazılımcılarla birlikte sürekli gelistirmeye devam ettiklerinin altını çizdi.

Panelde Metaverse’de başarılı marka olabilmenin sırları ve Metaverse’ün geleceğine dair fikirler paylaşıldı. Kullanıcıların metaverse’de  özgün deneyim arayışında olduğunu söyleyen Messing, ilerleyen dönemlerde Avatarlar aracılığı ile markalarla iş birliklerinin de gündemde olacağını söyledi.

“In Web 3 And Metaverse” başlıklı bir başka panelde ise Web 3.0’ın ve yeni nesil diğer teknolojilerin markalara nasıl etki edeceği konuşuldu.

Atlas Space kurucu ortağı Burcu Doğru’nun moderatörlük yaptığı panelde söz alan AKQA İstanbul Group CEO’su Alemşah Öztürk, gelecekte Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) dünyasında iletişimin sesle yapılacağını belirterek “Sesle alışveriş, sesle komut verme, sesi yazıya çevirip mesaj gönderme gibi uygulamalar yapay zeka yardımıyla hızla hayatımızı girecek. Örneğin sosyal medya paylaşımlarını yaratmak için yapay zekaya ne istediğimize dair komut vereceğiz, paylaşımı o hazırlayacak.” dedi.

Boyner Genel Müdür Yardımcısı Nurçin Özkan ve NEOHUB CEO'su Gürhan Çam da metaverse kavramının tekstil ve bankacılık sektörlerini de büyük oranda değiştirdiğini söyledi.

 “Dijital dönüşümün sektöre etkisi”

“In Digital Transformation: DPİP Dijital Transformasyon ve Kültürel Değişim Projesi” panelinde ulusal ve uluslararası reklamveren, ajans, yayıncı ve teknoloji sağlayıcılarının katılımıyla sektördeki dijital dönüşüm etkisi masaya yatırıldı.

MMA Türkiye Başkanı ve Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP) Başkan Yardımcısı Didem Namver, DPİP Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, DPİP Yönetim Kurulu Üyesi Neslihan Olcay ve Ipsos Türkiye Kalitatif Araştırmalar Direktörü Burcin Bediz, 60 kişi ile yaptıkları araştırmadan söz ederek, sektörün önündeki en önemli engellerin istihdam, eğitim, dayanışma eksikliği, talep hızına yetişememe, teknolojik altyapı yetersizliği ve ortak fayda eksikliği olduğunu vurguladı.

Panelde sektör sorunlarının çözümü için tüm tarafların taşın altına elini koyması ve yol haritalarını açıkladıktan sonra uygulama konusunda da aktif katılımda bulunmaları gerektiği mesajı verildi.

SMARTIES  Yaratıcılık ve İnovasyon Günleri, Endeavor Girişimci Seçim ve Destek Müdürü Mehmet Ege Kurt’un “Unicorn” başlıklı konuşması ile sona erdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.