Migros'tan 3. çeyrekte 50,1 milyar TL konsolide satış geliri

Migros'tan 3. çeyrekte 50,1 milyar TL konsolide satış geliri

Migros Ticaret A.Ş, 2022 yılının 3. çeyreğinde 50,1 milyar TL konsolide satış geliri elde etti. Kamuyu Aydınlatma Platformuna (KAP) yapılan açıklama şöyle: ''Migros’un konsolide satışları 2022 yılının üçüncü çeyreğinde...

Migros Ticaret A.Ş, 2022 yılının 3. çeyreğinde 50,1 milyar TL konsolide satış geliri elde etti.

Kamuyu Aydınlatma Platformuna (KAP) yapılan açıklama şöyle:

''Migros’un konsolide satışları 2022 yılının üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 122 artarak 21,8 milyar TL’ye ulaştı. Böylelikle, yılın ilk 9 ayında yıllık yüzde 93 artışla 50,1 milyar TL konsolide satış geliri kaydedildi. Müşteri trafiğinde özellikle yaz aylarında turistik bölgelerde ve okula dönüş döneminde görülen artış, yeni açılan mağazaların güçlü performansı ve Migros’un sektördeki rekabetçiliğini artıran etkin fiyatlama stratejileri 3Ç 2022’de büyümeyi destekleyen unsurlar oldu. 2022 yılının ilk 9 aylık döneminde hem online hem fiziki mağazacılıkta yaygınlığını artıran Migros, ilgili dönemde 205 yeni mağaza açarken, şirketin toplam mağaza sayısı 2.750’ye yükseldi. Online alışveriş hizmeti sunulan mağaza sayısı 30 Eylül 2022 itibarıyla 931’e yükseldi. Migros Hemen'in hizmet ağı 81 ilde 335 mağazaya ulaşırken, Macroonline 10 ilde 81 mağazada online alışveriş hizmeti sunmaktadır. Yılın 9 aylık döneminde, kıdem tazminatı ve kullanılmayan izin karşılıkları sonrası FAVÖK konsolide bazda yüzde 8,8 marja karşılık gelen 4.417 milyon TL’ye ulaştı. FAVÖK ise yüzde 9,3 marjla 4.676 milyon TL oldu. 9A 2022'de (TFRS 16 etkisi hariç) 4.297 milyon TL net nakit seviyesine ulaşan Migros, 2022 yılının 9 aylık döneminde 1.415 milyon TL net kar kaydetti. 30 Eylül 2022 itibarıyla şirketin toplam özkaynakları 2.032 milyon TL oldu. Migros koyduğu operasyonel ve finansal hedefleri yakalama başarısını devam ettirmektedir. Bu doğrultuda, şirketin 2022 yıl sonu beklentileri yukarı yönlü güncellendi. Şirketin 2022 yılı konsolide satış büyümesi beklentisi yukarı yönlü olarak yüzde 80-85’ten ~yüzde 100’e revize edildi. Enerji ve lojistik kaynaklı maliyet baskılarına rağmen, şirket 2022 yılında ~yüzde 8,5 konsolide FAVÖK marjı (kıdem tazminatı & kullanılmayan izin karşılıkları sonrası) hedeflemektedir (önceki: ~yüzde 8,0). Yeni mağaza açılış hedefi ~350 mağazadan ~365 mağazaya yükseltildi, bu hedef 2022 yılında her gün yeni bir süpermarket açılışına tekabül etmektedir. Migros’un 2022 yılında toplam ~2,2 milyar TL yatırım yapması hedeflenmektedir. (önceki: ~1,65 milyar TL)''

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.